Dags att sätta sig bakom skolbänken.................

Usch godmorgon! Idag var det en sådan morgon man aldrig ville vakna......Bara låg kvar och drog mig i sängen, låtsades sova man kanske somnade om....
ååå har sådan ångest över att börja imorgon, vill verkligen inte. Och det är inte för att man ska sätta sig bakom skolbänken igen det kommer man inte ifrån... men det här med att man ska göra bra ifrån sig hela tiden, göra sitt bästa och ja allt annat som händer. Hade bara önskat man kunde hoppa på gymnasiet med en gång! Allt är nytt och man har ett mål, läser om något man vill satsa på.
Jag får nog helt enkelt hitta någon sorts insperation, någon drivkraft till dessa två sista åren...Och ställa om hjärnan, det här ska gå! Jag ska gå ut högstadiet med toppbetyg! Och bara köra!
Nej nu ska jag ta och äta frukost, får bli en riktig maffig macka...jaaadå ;D
Jag återkommer!♥

Kommentarer
Postat av: Julia

HejHej,

kunde inte låta bli att kommentera de här.. kan säga dig att för lite mer än tre år sen nu så trodde jag att jag var lyckligast i världen, ringsjötiden var slut och jag skulle börja gymnasiet efter sommaren. Jag trodde, liksom du, att gymnasiet skulle bli mer eller mindre paradiset.. tji fick man, för fyfan vilken press dom sätter på en där. Där ska du helt plötsligt vara vuxen och ta en massa ansvar. Om nånting blir fel är det ditt fel, om du missar nåt är de ditt fel för lärarna har i princip ingen skyldighet att se till att du gör de du ska eller får reda på de du behöver om du varit sjuk osv.. njut av högstadiet den lilla tiden du har kvar! för gymnasiet är ett helvete i jämförelse ;)



kramar, julia

2011-08-18 @ 16:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0