Bak!

Bestämde att jag skulle baka innan ju och det blev en egen kokosrulltårta! Fy hundan vad god den blev, speciellt en söndag som den här!
Och den va faktiskt så god så jag tänker dela med mig av receptet så ni också kan gör den, för det rekomenderar jag :D




VICKYS KOKOSRULLTÅRTA!
ugn:250 grader

3 ägg
2 dl socker
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 1/2 dl mjölk
3 dl riven kokos

Fyllning:

75 g smör eller margarin
1 1/2 dl florsocker
1 1/2 Marsánkräm


Vispa ägg och socker poröst.
Blanda mjöl, bakpulver och kokos. Vänd ner det i smeten. Tillsätt mjölken.
Bred ut smeten på ett bakplåtspapper i en braspanna.
Grädda mitt i ugnen ca 5 min. ( olika tider till olika ugnar)
Strö socker på kakans ovansida och vänd den sedan upp och ner på ett annat bakplåtspapper. Dra bort pappret som kakan gräddats på. Och låt den kallna.
Rör matfett och florsocker poröst.
Klickan i marsánkrämen, lite i taget.
Bred fyllningen på kakan och rulla ihop dn. Låt kokosrullen stå i kylskåpet en stund innan du skär upp den.

Lycka till!










Kommentarer
Postat av: matildaolsson

jag som hade tänkt fråga om receptet men de behöver jag ju inte nu! Tur för mig som älskar kokos, nu jävlar bli de bak ing här hemma, haha! <3

2011-08-15 @ 20:43:17
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0