Nystart!

Vi är 5 dagar inne på 2012 och jag är grymt taggad för det nya året.
Nya möjligheter, nya händelser, nya problem att lösa och med detta känner ja på mig att det kommer bli ett hel galet år!
Så därför tänker jag nu börja blogga som aldrig förr, min kära Ellen Carmonius har hjälpt mig att fräscha upp utseendet på denna blogg och ge den mer lyster. Vad tycker ni? visst blev det bra!

Så, vad har nu hänt dom senaste månaderna när här har varit ökentorka?

Jag har bakat såklart, vit kladdkaka med banan, beskvier, bullar i olika sorters slag, after eight, tryfflar, massa julgodis, ännu mer kladdkakor.



Jag har gått i skolan och gått på jullov.

Jag avslutade sista skoldagen i denna outfit.





Jag har busat med lillebroren min som även hunnit bli 1 år och 8 månader.








Jag har firat jul med plusgrader och utan snö..ätit julmat så jag bokstavligen talat rullat fram, träffat jultomten och fått paket. Paketen har innehållt bla en pälsväst som jag bara älskar, massa krämer, parfymer, smycken, presentkort mm.

Lilljulafton såg jag ut såhär då jag firade i hörby med en del av släkten.

 



Jag har hälsat på min ena morbro i Landskrona och då såg jag ut såhär, och jag invigde min pälsväst.


Jag har blivit hund och kvalster-allergiker. Så fick flytta upp två våningar och då blev det även lite målning. Vitt vitt vitt....



Ätit på resturang har jag också gjort.

Varmrätt: klyftpotatis, fläskfilé, grönsaker och rödvinsås.

Efterrätt: Daimtårta





Jag har såklart firat nyår, har inga bilder från den kvällen men det firades i Rollsberga med Josefin, hennes kompis och Jesper och hans vänner. Det blev tre rätters och massa dans och skratt. Lyckat!!

Jag har även slagit i huvudet och börjat springa, tro det eller ej!





Det var lite av dom gångna månaderna.
Dags att dra på mig arbetskläder och börja rensa garaget. Det ska nämligen byggas om till ett hus.

Och vet ni vad! Nu snöar det också, äntligen!

NU KÖR VI!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0