Söndag 15 januari

Gokväll!
Ca 5 minuter sedan Sverige spelade oavgjort mot Makedonien i handbollen, 26-26. Ruggigt spännande sista minuten! Sverige Tjeckien på Tisdag, håll tummarna.
Dagen har spenderats på Lucky Bowl då jag spelade med b-laget vid lite över tolv, vann gjorde vi och jag är ganska nöjd med mitt spel faktiskt. De två första serierna vet jag inte vad jag höll på med, för brottom och ville förmycket skulle jag kunna tro. De två sista slutade 186, 169. 638 på 4.
14.20 var det dags för lillsyrran att spela, slår 212 i andra serien och där med satte hon sitt rekord. Jag får nog skärpa mig......

Kom hem gjorde jag vid halv fem tiden, slängde mig i soffan några minuter sen gick jag och morsan in till grannen en stund. Fikade lite och pratade, mysigt♥ Sen har jag inte gjort så mycket mer denna söndag. Försöker mig på engelskan som jag fasar för, lite hypnos kanske skulle kunna hjälpa?...

Jag sa igår att jag skulle tipsa om min favorit bakbok, så here you go!

A piece of cake av Laila Lindholm. One more slice står även i bokhyllan hos far min.
A Piece of Cake är en bakbok fylld av läckra recept på allt från småkakor, mjuka kakor och tårtor till matbröd och knäckebröd. Söta bakverk som chocolate cupcakes, New York blueberry cheesecake och kola- och pekannötspaj varvas med klassiker som mormors goda kardemummaskorpor och nio olika smaksättningar till en vanlig sockerkaka. Briocher, fougasse från Provence, surdegsbaguette och nio sorters scones varvas med hurtbullar, danskt rågbröd, Leilas goda lingonlimpa och turbosnabb filmjölkslimpa. Dessutom finns tips på hur man bakar utan ugn.


Dessa chocolate cupcakes eller raspberry cupcakes går alltid hem och har bakats många gånger i mitt hus.



Kladdkaksmuffinsen är inte att leka med heller.



Gjorde rulltårta igår från detta recept med fyllning av nutella och banan, godis! Gick hem hos Linn och Emmy kan jag lova.







Dessa recept och fler hittar ni på recept.nu.


Kommentarer
Postat av: zainab

ooooh blev sugen nu på tårta...får komma hem till dig nåndag o käka :)

2012-01-17 @ 18:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0