Godmorgon!

Godmorgon mina vänner!

vaknade runt nio, gjorde mig en knäcke macka med keso och tomat, värmde lite choklad och gosade ner mig i soffan med madicken på tv. Här är så tyst i huset att jag skulle kunna höra en knappnål falla. Snöflingor faller utanför fönstret och lägger sig som ett täcke över tak och mark.
En adventsljusstake står kvar i fönstret och några enstaka tomtar är uppe, jag känner mer julkänsla nu än vad jag gjorde för lite mer än en månad sedan då det verkligen var jul.
Vi är nu inne på slutet av den första månaden på 2012, det har varit en bra månad och den kommer sluta så mycket bättre. Inte mindre än med min födelsedag.

Igår som ni märkte hann jag inte blogga, allt gick i ett. 12.15 satte jag mig i bilen med kurs mot Kristianstad för att tävla. Det var kallt ute och himeln var full av moln, det kändes som höst. Jag slumrade till en stund för att få lite extra energi till matchen. Det funka och jag gick in med en första serie på 215, sen gick det upp och ner och mitt resultat på fyra serier blev 648.
Ute hade det slagit över till en annan årstid på bara någon timme, vinter! snön vräkte ner och vägen hem gick sakta. Vägarna var fulla av snö, allt var vitt och vackert. Plogbilarna körde på vägarna för första gången på året. På radion meddelade dom om olycker, snökaoset var igång. Men bara för ett antal timmar....
Jag avslutade gårdagen med att fira kusin vitamin som fyllde 10 år. Presenter, smörgåstårta, och gottebord och såklart det viktigaste. Födelsedagstårtan med ljusen. En mycket trevlig kväll.

Allt är betydligt lugnare ute nu, solen skiner och jag ska dra på mig varmare kläder och ta med hunden ut en sväng och njuta. Ni får ha en bra dag, så hörs vi♥



Såhär glad blir man när syrran kommer!





Igår hade jag på mig jeans & kavaj från H&M & skjorta från Bik Bok med märket Westhill Redbird.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0